Pozycjonowanie shpyo o pozycjonowaniu, black seo, optymalizacji, spamie ver. wyjście z mroku

Jesteś tutaj: Pozycjonwanie blog » Podstawy SEO ★★★★★ » Pozycjonowanie - czyli WTF?!

Pozycjonowanie - czyli WTF?!

  • 2006-10-11 22:34:02
  • Komentarzy: 22
  • Kategoria: Podstawy SEO

Czym tak naprawdę jest pozycjonowanie stron, które dla jednych to czarna magia, a dla drugich chleb powszedni?

Wpisując w Google frazę "pozycjonowanie stron" dostajemy mnóstwo wyników, w których co drugie, trzecie słowo jest pogrubione. Wyników tego wyszukiwania jest lekko ponad 10 milionów. Przeglądając wybrane oferty firm/osób (tych z top10 jak i dalszych rezultatów) dowiemy się, że pozycjonowanie stron to promocja strony, która "w porównaniu z usługami płatnych linków oferowanymi przez serwisy wyszukiwawcze, jest to metoda bardzo tania" (swoją drogą, ten tekst jak i inne są takie same na 80% stron firm, które świadczą takie usługi). Wśród tych wyników znajdują się także firmy, które gwarantują pierwsze miejsce pod wybraną frazę (chyba pod warunkiem, że będzie to np. "wściekłe pszczoły zabijają").

Czym tak naprawdę jest pozycjonowanie stron, które dla jednych to czarna magia, a dla drugich chleb powszedni?

Tzw. "promocja stron" to nic innego jak ingerencja w algorytm wyszukiwawczy danej wyszukiwarki (najczęściej Google – ze względu na potężną popularność). Nazywając rzeczy po imieniu – oszukiwanie wyszukiwarek!

Pozycjonerzy dzielą siebie na dwie grupy – tych dobrych i tych złych.
Pierwsi ustalili sobie kodeks etyczny SEO (niczym 10 przykazań), który przestrzegają lub próbują to robić. Zoptymalizują kod HTML, zbadają konkurencję, powołają specjalny sztab marketingowców, którzy podpowiedzą klientowi na jakie frazy warto się pozycjonować. Zgarną niezłą sumkę za w/w usługi, potem zaoferują comiesięczną opłatę za pozycjonowanie i utrzymanie strony na odpowiednim miejscu. Cały proces będzie trwał od kilku do kilkunastu tygodni.
Drudzy zaś, wezmą mniejszą kwotę za w/w usługi, a efekt będzie widoczny po kilku tygodniach (najlepsi potrafią pokazać wyniki już po kilku dniach!). Jeżeli będzie trzeba to zrobią psikusa konkurencji (obniżając pozycję czy serwując jakiś filtr). Żeby było jeszcze ciekawiej to wykorzystają pozycjonowaną stroną do pozycjonowania innych stron.
Prawda jest taka, że nie ma podziału – bo każdy z nich oszukuje. Jedyną różnicą jest to, że robią to w mniej lub bardziej natarczywy sposób.

Jak powszechnie wiadomo, każda akcja tworzy rekreację. O sposobach pozycjonowania i jego konsekwencjach dowiecie się w następnych wpisach.

Tagi: podstawy pozycjonowanie

Komentarze

Gavatar bosal
12.10.2006 21:20:08, bosal napisał/-a:

no i co :) nice design. Zdradz ta tajemnice :)

Gavatar kL
31.10.2006 18:23:14, kL napisał/-a:

nie uwazam 'etycznego seo' za oszukiwanie - wiaze sie to z odsyfieniem kodu, wywaleniem flaszek, dodaniem tekstu uzywajacego zrozumialych dla ludzi fraz - to uatrakcyjnia strone dla uzytkownikow i nagradzanie tego wyzsza pozycja ma sens.

Gavatar Xavier
18.03.2007 14:17:08, Xavier napisał/-a:

Każda akcja implikuje reakcję. Rekreację tworzy chęć utrzymania ciała w dobrej kondycji fizycznej :) . I zupełnie się zgadzam z kL, że etycznego SEO nie nazwałbym oszukiwaniem wyszukiwarek.

Gavatar m3rv
10.05.2007 00:10:01, m3rv napisał/-a:

Tak to już jest ekonomicznie uwarunkowane, że człowiek chce zarobić na wszystkim, a najbardziej na pracy innych. Wyszukiwarki to tolerują, bo mają ruch, reklamy pokazują się... A często wyszukiwarki pobierają opłaty za zaistnienie w danym katalogu...Pozycjonowanie ( nie jest to najlepsze określenie tych działań) niesie więc "miodzik" każdej ze stron (oprócz tych, którzy nie pozycjonują swoich stron)... Więc gdzie jest problem? Rozumiem, że to tylko czysto filozoficzne rozmyślania... Bo bardziej mnie oburza reklama podpaski po Dobranocce niż dylematy: etyczne SEO vs. black hat seo... A czy etyczne SEO jest etyczne? NIE, jak cały ten "wypozycjonowany świat".

Gavatar henry
14.10.2007 16:51:31, henry napisał/-a:

Zgadzam się w pełni . Pozycjonowanie to tak naprawde oszukiwanie wyszukiwarek internetowych . Pozdrawiam Henry

Gavatar Jastrzab
09.11.2007 00:07:22, Jastrzab napisał/-a:

Ja raz oglądałem stronę (kod), że tak powiem zainteresowanej tematem seo osoby, patrze a tam 10 ukrytych linków:). Gdy go poinformowałem "lekko" się zirytował. No, ale tak to jest na świecie, jeśli nie chcesz być oszukany musisz sam mieć wiedzę, no a wiedza kosztuje.

Gavatar JoShiMa
14.11.2008 11:51:15, JoShiMa napisał/-a:

Właśnie zaczęłam myszkować po internecie próbując się odnaleźć w tematyce SEO. Z przyjemnością przeczytałam ten i inne wpisy w tym blogu. Niestety zmartwił mnie fakt, że link do kodeksu nie działa. Szkoda, bo mnie to zaciekawiło.

Gavatar Paweł
14.02.2009 16:26:51, Paweł napisał/-a:

No ja pozycjonuję swoją witrynę internetową od pół roku. Efekty są różne, raz dostałem filtr, widziałem gdzie jest błąd i od razu go naprawiłem. FILTR spowodował spadek o jakieś 60 pozycji !!
Obecnie pozycjonuje jak najbardziej legalnie

Gavatar Tomek
14.02.2009 18:44:53, Tomek napisał/-a:

Na efekt pozycjonowania bielszymi metodami trzeba czekać straaasznie długo, jednak takie strony rzadziej dostają bana czy filtr. Czasem trzeba ulec ale nie z powodu wygodnictwa pozycjonera, ale z powodu zniecierpliwienia klienta, który żąda natychmiastowych efektów.

Gavatar lucyna
22.03.2009 14:14:45, lucyna napisał/-a:

teraz widze chyba pierwszy błąd ,załozyłam (jak w życiu) uczciwość

Gavatar Pokermaniak
06.04.2009 00:02:34, Pokermaniak napisał/-a:

Podstawy dla poczatkujacych
- linki dochodzace z katalogow PR4 - PR6
- linki ze stron o podobnej tematyce (wymiana linkow)
- linki dochodzace z roznych serwerow
- odpowiednia strategia na frazy 3-4 slow kluczowych w wypadku zbyt popularnych pierwszych dwóch
- Link Popularity check - jako najwiarygodniejsze narzedzie do sprawdzenia linkow dochodzacych

Gavatar młodzieżowy
24.04.2009 08:45:59, młodzieżowy napisał/-a:

Zgadzam się z artykułem ponieważ pozycjonowanie polega na pokazywaniu swojej cwanej strony. Im lepsza cwanośc tym lepsze efekty.

Gavatar martinez
02.12.2009 15:16:00, martinez napisał/-a:

Początkujący w dziedzinie internetu przedsiębiorcy często popełniają błąd, że zamiast zbudować porządną witrynę wolą oszczędzać, i poźniej takiej witryny nie da się nawet odpowiednio wypozycjonować. Myślę że wielu z was wie co mam na mysli i spotkaliście się z tym. Wszystkim którzy chcieliby się dowiedzieć jaki tak naprawdę potencjał ma ich strona pod względem pozycjonowania i przyjazności dla użytkowników polecam zajrzeć do miejsca, gdzie można sobie zrobić za darmo audyt swojej witryny. Szczegóły można znaleźć na stronie www.adseo/promocje

Gavatar Kacper
27.02.2010 17:12:03, Kacper napisał/-a:

Założyłem sklep sprzedający pościel, kołdry, obrusy itp. Próbuję go jakoś wypromować w google. Dodałem linki do darmowych katalogów www z top10 google. Czy opłaca się zapłacić parę złotych i dać ogłoszenia w np. katalog.onet.pl etc.?

Gavatar Janek
16.04.2010 09:31:45, Janek napisał/-a:

Od prawie roku mam wykupioną usługę pozycjonowania w pewnej firmie, nie wiem czy tak działają wszystkie tego typu firmy czy ktoś zauważa realne efekty, ale mam wrażenie, że lepiej było samemu poczytać na ten temat i się tym zająć niż płacić...
Czy wystawienie swojego ogłoszenia w adwords wpływa na pozycjonowanie?

Gavatar Jacek
28.02.2011 20:00:25, Jacek napisał/-a:

Witam

SEO pozycjonowanie jest tak naturalne jak tworzenie kontsrukcji przy budowie budynku.
Nie proponuje stawiania domu na scianach opartych tylko na betonie, ale zbrojenie go pretami stalowymi. Ta funkcje na internecie spelniaja linki.

Przyznam sie Wam ze cala dyskusje nad etycznoscia SEO puszczam kolo uszu.
Jesli komus zalezy na budowie biznesu internetowego, badz wspeiranie platformy online, nie sadze by mial czas sam pozycjonowac, budowam html frame, tworzyc tresc i jeszcze swoje pasje, normalne zycie etc etc, plus oczywiscie marketing.

SEO jest swiadectwem zdrowego umyslu i racjonalnego podejscia do zycia.

Pozdrawiam
Jacek

Gavatar Tomasz
12.07.2011 13:05:45, Tomasz napisał/-a:

Hej!

Cieszę się, że tutaj trafiłem. Właśnie dziś założyłem bloga o podobnej tematyce, ale na znacznie niższym poziomie zaawansowania. Będę tu często wracał, bo tematyka pozycjonowania i zarabiania chociażby na AdSense jest ogromnie interesująca.

Gavatar Seowiec
09.11.2011 21:08:04, Seowiec napisał/-a:

Pozycjonowanie podstawowa sprawa :) ja nigdy nie lubiłem żmudnego pozycjonowania tzn ręcznego. Jestem posiadaczem świetnego programu jakim jest Adder którym pozycjonuje wszystkie swoje witryny. Super narzędzie.

Gavatar Damtox
15.02.2012 11:57:55, Damtox napisał/-a:

O podstawach trochę mało, ale zawsze od czegoś trzeba zacząć...

Gavatar Maciejko
05.03.2012 18:29:38, Maciejko napisał/-a:

Pozycjonowanie na początku to naprawdę = ' wtf ' , ale z czasem ten pogląd się zmienia;) Po bardzo długim czasie pozycjonowania ręcznego , przeszedłem w końcu na automat Adder , który już był tutaj wcześniej wspominany i jestem z niego naprawdę zadowolony , świeta sprawa.

Gavatar shpyo
05.03.2012 20:12:26, shpyo napisał/-a:

@Maciejko: Adder to nie jest najlepszy soft dla początkującego :)

Gavatar Koce
19.04.2012 14:43:33, Koce napisał/-a:

Właście boli mnie fakt, że wiele osób zaczynających przygodę z SEO zabiera się za zakup Addera. Pytanie po co? Mając jedną czy dwie strony w ogóle takie soft nie jest potrzebny. A nawet powiem więcej p jest zbędny. Pomijając fakt, że Adder ma mega złe opinie jako automat do katalogowania.

Dodaj komentarz

Nie spamuj w komentarzach, bo Twój wpis zostanie natychmiast usunięty.